Parc de les Olors - Palautordera

Febrer 2012

Mostra un mapa més gran
Hola amics del xino-xano:

Em diu l'Àngels Muncunill us passi la següent nota:

A l'excursió d'aquest mes, el diumenge dia 19 pels que no vulguin fer l' excursió del diumenge o no pensin caminar, tenen l' opció d' anar a visitar el Parc de les Olors de Valmanya (S. Esteve de Palautordera) on és cultiven plantes aromàtiques i s'obtenen olis essencials. Molt maco!

Els caminadors arribaran fins al Parc però no tindran temps de visitar-lo. La visita dura 1' 30 h. S' ha de triar una cosa o l' altre.

ELS INTERESSATS HEU DE TRUCAR ( 93 203 08 23) PER QUEDAR AMB L'ÀNGELS, DONCS HO HA DE SABER AMB SUFICIENT ANTEL·LACIó PER FER LA RESERVA. L' ENTRADA, 5 EUROS.

Enric

carnaval Jaume

carnaval Kima

Participants: dissabte : 42 . Diumenge : -4 + 9

Activitat addicional: Festa de Carnestoltes sota el lema: El món de la màgia arriba al xino-xano.

Tornem a Llinars a celebrar la festa del Carnestoltes, aquest any sota el lema d'"El món de la Màgia arriba al Xino-Xano". Coneixem bé l'indret i ens hi instal·lem com si estiguéssim a casa nostra, tot i que encara hi ha qui es perd algun moment pel laberint de passadissos d'habitacions.

Un equip de xino-xanecs treballen de valent ornamentant la sala, preparant les taules per sopar i guarnint el rei Carnestoltes. Altres dediquen una bona estona acabant d'assajar la representació i tothom es disfressa d'acord amb el que li ve de gust i li sembla més adient. Alguns es transformen realment en una altra persona.
Estem convocats a les vuit per fer una rua, però com que al pati hi fa molt fred, i ja no estem per posar a prova les nostres defenses, fem un simulacre per dins de la sala, sense escatimar, però, les ganes de ballar i de fer xerinola. La Fina fa un petit discurs de benvinguda convidant a tots a ocupar un lloc a taula, on ha aparegut un petit barret de copa a sobre de cada plat.
Iniciem la nit de la màgia aixecant el barret i descobrint el que en surt de cada un: una oliva, un parell d'avellanes...
El rei Carnestoltes fa presència a la sala. Aquest any porta un munt de cinturons molt cenyits i unes grans estisores penjades al coll. El discurs, que, en nom seu, llegeix en Frederic, no parla de disbauxes sinó de les retallades que també han arribat al xino-xano:
Tot es retallarà.
Les setmanes tindran 5 dies. Cap de festiu.
L'hora de menjar es convertirà en mitja hora i els dos plats quedaran reduïts a un.
El president de Catalunya es dirà Artur Menys.
Es portaran pantalons curts, a l'hivern també. De sabates sols se'n comprarà una i d'un numero més petit. Es caminarà a peu coix.
Tot es retallarà i el xino-xano també:
El xino-xano es dirà passet-petit, les sortides seran sols anades. El tercer cap de setmana serà el primer.
Les trobades gastronòmiques seran sols de pa sec i herbes.
Les Montserrats es diran Turonets.
Les germanes Mitjans es diran germanes ¼.
L'Enric Lamarca es dirà Enpobre Elgenèric.
En Víctor es dirà Perdut i l'Èsperança, Desesperança.
L'Eduard Lacort es dirà Eduard Recorte i l'Enriqueta, Queta.
En Conrad Carreres, Conrad Càmara Lenta.
Els Àngels es diran Aletes i en Frederic serà Frepobre i així tothom quedarà retallat i amb aquestes mesures s'aconseguiran els objectius menys crítics, menys, menys i menys fins a 0 "
Ens preparem per sopar i ens adonem que també ha quedat retallat, ja que només porten unes mini safates amb quatre patates xips per compartir , un tall de formatge per a cadascú, uns quants talls de llangonissa i una safata de mini croquetes. No ens porten ni pa! Sort que després arriba el sopar de veritat amb pastissos i tot com a postres extres, malgrat la crisi.
Amb un tres i no res reorganitzem la sala i queda preparada per començar la festa. Primerament fem fora el rei Carnestoltes i el guardem dins d'una gran caixa, d'on surt transformat amb tres alegres reines que ens conviden a repartir petons i abraçades, que mai escatimarem per més crisi que hi hagi.
Seguidament comença el gran espectacle de màgia amb un gran nombre d'assistents entre els quals hi ha una parella molt especial amb una filla petita que crida l'atenció de tothom. Com sempre, es posa de manifest una gran imaginació i creativitat.
Hi ha jocs de cartes, malabars, bruixes, fórmules per fer fora la crisi, coses que apareixen i desapareixen, espases clavades en una caixa on s'hi ha ficat una "voluntària", etc.
Passem una llarga estona ben entretinguts i divertits i tornem a reconvertir la sala, ara en una pista de ball, on acabem d'extreure tota l'energia gràcies a la infatigable animació de la Fina, que estimula la participació. És quasi la una quan els més troneres anem a dormir després d'haver tret els ornaments de la sala i d'haver-la ben escombrat.

carnaval Enric

carnaval Maria Martínez

Excursió: Sant Esteve de Palautordera al Parc de les Olors

fotos Roser

fotos Enric

Al matí, l'Àngels Muncunill s'encarrega que ningú es quedi dormint i passa pels passadissos fent soroll amb un dels seus instruments musicals. L'esmorzar el tenim a les nou i som tots molt puntuals, ja que a les deu hem de començar l'excursió. La Mercè Pérez explica on serà el lloc de trobada a Sant Esteve de Palautordera i el pla pel grup dels que caminen i dels del grup que van a visitar el Parc de les Olors. Avui no fem caravana de cotxes i, només amb alguna petita distracció, arribem tots al lloc convingut on van arribant, també, "els del diumenge". Fa un dia força fred i ennuvolat i quan deixem els cotxes al costat del cementiri,cal que ens ben abriguem.

L'excursió és molt planera i passem per un camí ampli que a trams ens porta entre boscos i en altres per zones més agrícoles. El paisatge és totalment hivernal i el Montseny quasi no es veu tot i que el tenim a tocar.

L'ambient és humit, però es nota que al bosc i als camps els falta aigua. Caminem sense pressa i sense parar de xerrar seguint unes indicacions que diuen "EL CAMÍ".
Quan arribem al Parc de les Olors ha sortit el sol, encara que una mica enterbolit. L'altre grup encara estan fent la visita, però nosaltres no hi entrem. A l'esplanada que hi ha al davant hi fem una bona parada i mengem algun ganyip o fruita.
El camí de tornada, amb una petita variant a l'inici, el fem acompanyats de sol i podem veure el Montseny, ara sense núvols i també sense neu. Es veu a venir, però, una nuvolada molt negra que fa pensar que no tardarà a ploure. Sense adonar-nos-en arribem als cotxes i marxem cap a la casa de colònies on ens espera el dinar.

Quan entrem al menjador, ja hi ha la taula preparada. Mengem amanida, arròs de verdures i pollastre al forn. Per postres, gelat o fruita.
Havent dinat, una estona de sobretaula i alguna migdiada. Un grup que han sortit al pati, ja sigui a fumar o a xerrar, poden gaudir dels cants i danses d'una colla de joves i canalla.
Petons i abraçades i fins al mes vinent!

(Roser M)

fotos Kima

fotos Jaume

fotos carnaval DVD

fotos sortida DVD

Vallès Oriental........ ... ................