Monestir de sant Pere Cercada i castell de Farners

Can Font - Brunyola-

Maig 2012

Mostra un mapa més gran

Pel maig, cada dia un raig! Aquesta dita no sempre es compleix, i els del Xino-Xano tenim encarregat al "Manolo" que faci bo, però....
El cap de setmana del 19 i 20 de maig vam anar a la comarca de la Selva.
La casa, ca'n Font, del bonic i petit poble de Brunyola, a uns 8 km. de Santa Coloma de Farners.

El dissabte ens vam trobar 22 persones a Sils, a fer una volta per l'estany. Estava ennuvolat, però unes quantes aus no ho van tenir en compte i es van deixar veure.

Després, una volta per Santa Coloma: mercat, galetes i dinar de restaurant.

A la tarda, una volta pel parc de Sant Salvador i una curta passejada fins a les Termes Orión (molt recomanable de totes, totes, pels "imsersos".
Quan ens vam haver instal·lat a la casa, en Jaume Vilà i Teixidor, amic de la Roser Albó,
ens va ensenyar una exposició sobre l'ús tradicional de la Cistelleria i estris fets amb una gran varietat de fibres vegetals, que tenen al Castell-Ajuntament.

Excursió: canvi de plans

A la nit ja va ploure molt i a l'hora d'esmorzar vam decidir canviar els plans i arribar-nos, la majoria, al volcà de la Crosa, on hi ha un punt d'explicació molt detallat.
Com que la pluja havia fet una pausa, uns quants vam anar a fer un curt itinerari, des del volcà fins al poble de Sant Dalmai,
i els més caminadors van resseguir tot el perímetre del volcà.
I vam tenir el temps just per a tornar a dinar a Ca'n Font perquè es va posar a fer un gran xàfec, i pedregada.

Per tant, hem deixat pel proper octubre l'itinerari previst: un tros de la Ruta de les ermites, des de l'ermita de Farners fins al monestir de Sant Pere Cercada.
Això, si "el Manolo ho permet "....!

(Esperança i Sebastià)

fotos Enric

fotos DVD

La Selva....... ... ................