Dòlmens de Vilajuïga

Mostra un mapa més gran

fotos Conrad

Participants: dissabte : 23 . diumenge: 25

Activitat addicional: visita a Llançà. Visualització de l'àlbum de l'aniversari de la Carme Cortada.

Comença una nova temporada i un grup de xino-xanecs ja la inicien el dissabte al matí amb una passejada per la Punta del Falcó i una remullada a La Platja del Borró.

A la tarda arribem a l'alberg la resta dels participants a la trobada d'aquests mes. Cal remarcar que hi ha moltes absències, ja que avui la Marga celebra els seus 70 anys i molts han optat per acompanyar-la, després que aquest estiu ens deixés, de manera molt sobtada, el Llorenç, company seu i estimat xino-xanec

L'alberg està situat a un turonet al costat mateix de l'estació de Llançà. Les habitacions tenen lliteres i aquesta vegada cal utilitzar també totes les de dalt, la qual cosa fa que calgui demanar més escales per enfilar-nos. Per sopar haurem d'anar a L'Hostal Llançà que està a l'altra banda de la carretera, ja que aquí només serveixen l'esmorzar.
Cap a les set de la tarda ens dirigim al nucli antic de la vila per fer-hi una visita. El primer que trobem és l'Arbre de la Llibertat, plataner plantat al 1870, d'uns 25 metres d'alçada. És el lloc adient per a fer una fotografia de grup.
Al costat mateix hi ha la Torre Romànica, el Refugi i un museu on hi ha una exposició referent a escriptors catalans del segle XX.
Continuem fent un recorregut per tota la zona per veure el patrimoni històric d'aquesta població: torre de l'Homenatge, Església de Sant Vicenç... Acabada la visita uns quants agafem pas ràpid per arribar fins a la platja i poder veure, sentir i olorar el mar, poc abans que es faci fosc. Altres aprofiten per comprar algunes coses o per fer una mica de pica-pica per esperar l'hora de sopar.
A dos quarts de nou ens trobem tots a l'hostal, on tenim, ja, la taula preparada. Mengem amanida catalana i lluç amb patates fregides. Per postres podem triar meló o gelat. Com de costum, tenim ganes de parlar i s'acaba la tranquil·litat per a la resta de persones que hi estan sopant.
Tornem a l'alberg i el Conrad ens té preparada una sessió de fotografies. Primer ens explica i ensenya el recorregut de demà

recull històric Carme Cortada

fotos DVD - Carme Cortada

i després passa el muntatge de fotografies que va confeccionar per l'aniversari de la Carme Cortada. Revivim un munt de records veient imatges, algunes de força anys enrere i d'altres més recents.
Excursió: ruta megalítica a l'entorn de Vilajuïga

Abans de dos quarts de vuit del diumenge ja hi ha moviment a les habitacions i a les vuit en punt ja comencem a baixar per esmorzar. Està organitzat com a autoservei. Sort que anem baixant escalonadament i que avui no som gaires, ja que l'espai no és gaire gran.

A dos quarts de deu, hora prevista, ja hem recollit les coses i estem tots preparats per agafar els cotxes i marxar cap a Vilajuïga, on ens hem de trobar amb els que arriben avui, el Frederic i la Mercè. Ho fan just al mateix moment que nosaltres i, sense perdre temps, reprenem el camí per la carretera que puja a Sant Pere de Roda, fins al punt on comença La Ruta Megalítica, lloc d'inici de l'excursió.
Aquí ens hem d'esperar una bona estona perquè els conductors vagin a deixar els cotxes a Vilajuïga i tornin amb la furgoneta del Joan Anton i la Teresa. Mentrestant tenim temps de mirar paisatge i fer fotografies. Sembla que farà un dia de sol.
És un camí que va baixant i anem passant per un seguit de dòlmens:
de La Carena, de les Ruïnes, de La Talaia, del Garrollar i de La Vinya del Rei.
A cada un ens anem parant per veure'l bé, fer-ne les fotografies corresponents i llegir l'explicació que hi ha.
Quan ja estem quasi a baix, veiem, a davant nostre les Inscultures de Comes, unes roques força peculiars.
A l'últim ens hi estem més estona a fi de poder menjar alguns ganyips.
Algun tros de camí és força dret i dificultós per alguns genolls, però, cadascú al seu ritme i amb l'ajuda de bastons i alguna mà, ho superem.
A l'entrada de Vilajuïga ja hi trobem els cotxes. Com que la furgoneta està a dalt, els seus ocupants ens hem de repartir en els altres vehicles, però aviat el Frederic s'adona que no té les claus del seu cotxe (que per cert ha deixat obert) i també ells han de buscar lloc en un altre. Finalment ens encabim tots i anem fins al punt on hi ha la furgoneta, amb les claus del Frederic a dintre, i els xino-xanecs que no han fet l'excursió.
Seguim per la carretera que va a Sant Pere de Roda fins a una zona de pícnic, però l'aparcament està ple i hem d'anar a deixar els cotxes a l'entrada d'un camí que hi ha a un tros més amunt, des d'on arribem sense problemes al lloc de dinar, amb taules i tot! Hi ha altra gent, però és un espai prou gran per poder-nos-hi instal·lar i dinar la mar de bé

A la part de baix hi ha un mirador fantàstic des d'on es veu la badia de Roses i els pobles de l'entorn. Quan acabem de dinar ens hi anem arribant per contemplar-ne la vista una estona.

Som lluny de casa i aviat ja ens anem acomiadant fins al mes vinent.

(Roser M)

fotos Conrad

fotos DVD

Alt Empordà....... ... ................