Conreria - Castellvell

febrer 2020

Mostra un mapa més gran

fotos

Preparen. Carme de Dios (casa)
Àngels Muncunill, Fina i Carme Piquet (Festa carnestoltes)
Joan Anton, Teresa, Ângels Mitjans i Roser (Excursió)

Una mica abans de les sis, anem arribant a la casa de colònies. Aquesta vegada ens han adjudicat unes habitacions d'una part diferent de la casa, però els organitzadors ja s'encarreguen que ningú es perdi pel laberint de passadissos.

Toca celebració del carnestoltes. El lema és "Salvem la nostra terra".Quan arriben les organitzadores de la festa, ens dediquem a preparar la sala amb cartells i altres materials que han portat. També preparem les taules per l'hora de sopar. Algunes comparses ocupen el temps assajant la representació i preparant disfresses. Aquesta vegada la casa ens dona berenar: pa de pessic amb sucs i cafè. Va bé per esperar l'hora de sopar.

A dos quarts de nou baixem tots ja disfressats. Després de fer algunes fotografies , seiem per sopar: sopa de galets, bacallà amb ceba i patates i iogurt o fruita.

Desprès de sopar apartem taules i adeqüem l'espai per a fer el "show".
Com cada any, són les organitzadores les que l'inicien. Ens diverteixen amb la història d'un inversor que vol guanyar diners amb terres de l'àrtic, però es troba amb l'oposició de la Gretta i d'un pingüí. Per cert, tots molt ben caracteritzats.

Seguidament, hi ha altres representacions sobre reciclatge...
un repartiment de plantes de secà...

preservació de boscos...

i, també, mars.
Aquest any, en lloc de ballar, seiem en rotllana i cantem, acompanyats de la guitarra d'en Víctor i de l'animació de l'Àngels Muncunill. Hi ha una bona participació de tothom.

Finalment fem la dansa de La Pau i llegim plegats una "Benedicció irlandesa" que ha portat la Fina.
Abans d'anar a dormir, els que es queden fins més tard s'encarreguen de deixar la sala preparada per demà esmorzar.

Excursió: fins el Catellvell (canvi de plans)

El diumenge ens llevem amb un dia força tapat i amb vent, però això no ens espanta pas. Anirem al Castell Vell.

Els que pensem fer l'excursió ens trobem a tres quarts de deu a davant de la casa, des d'on sortim caminant per la porta del costat de la piscina. Per error, qui va al davant fa pujar a tothom per les escales i davant la protesta d'alguns, s'excusa dient que és un escalfament.
Un cop al camí, anem pujant suaument fins a Can Mora.
Aquí agafem el camí que puja, ara sí més fort. Cadascú al seu ritme arribem a un petit coll i fem una curta parada. Avui tenim poca visibilitat, però caminem amb un entorn molt agradable, on ja hi ha algun senyal de primavera. Trobem diversos arbres i branques que han patit les conseqüències de la Borrasca Glòria.
Tornem a tenir una pujada una mica més forta...
i arribem a la carretera. Al voral hi ha un camí per on caminar tranquil·lament sense haver d'estar pendent dels cotxes.
Un grup dels que no caminen han vingut en cotxe i ja ens estan esperant.
Deixem un trencall que indica "Instal·lacions esportives de la casa de colònies" i anem a trobar l'entrada principal.
Pugem fins a dalt de tot del castell , força enrunat, des d'on tenim la vista limitada per la boira.
Fem fotografies de grup i mengem algun ganyip abans d'iniciar el retorn a la casa.
Un dels cotxes que han vingut, al sortir té un petit incident i li queda una part de la carrosseria malmesa.

Quan ja portem una estona caminant, alguns fem una petita incursió a un petit turó on hi ha un poblat ibèric, però no es qüestió d'entretenir-nos, ja que ens espera el dinar.

La baixada la fem una mica més de pressa, però sempre anant en compte de no relliscar, especialment en els trams on el camí està fet malbé per l'aigua.

Arribem a la casa i ja trobem la taula preparada. Els que han anat en cotxe han avançat feina. El menú: canalons, amanida, pollastre amb patates fregides i gelat o fruita.
Després de dinar algú va a fer una estona de migdiada mentre els altres fan una bona tertúlia . De mica en mica anem marxant cap a casa.

(Roser)

fotos DVD

Vallès Oriental . .................. . . .. .